25 September 2011

Graduation day

PERHATIAN:entry ini paling panjang pernah aku karang... sila ambek perhatian... hehheh

Alhamdulillah.. syukur kehadrat Mu Ya Allah kerana dengan limpah dan kurniaMu, Majlis Konvokesyen ku berjalan dengan lancar pagi tadi... amin...amin.. Alhamdulillah.. akhirnya debaran mcm nak kawen berdebornyer.... yang di tunggu selama ini, terlerai sudah... alhamdulillah, penat lelah, pahit getir, ketawa dan air mata selama tiga tahun ini berbayar juga...opps... loan belom bayor lagi

pagi tadi kami bertolak pukul 7.00 pagi.. risau jugak kalo x der parking... kami kena ader kat sana kol 7.30 pagi... alhamdulillah... dapat jugak parking kat masjid UKM tu.. walopun kena jalan jauh sikit, tapi x perlah.. My lovelyainz lain manusia paling excited .. aper tidaknya, my pak cik ckp, punya lah dia kalut tgk bunga ngan bear tu... hahha... 


ok... back to topic, aku berkumpul ngan budak² HDRIAN kat pintu B. tapi punyalah lama menunggu, kol 9.00 pagi jugak kami masuk dewan... cubalah bayangkan.. dengan jubahnya.. berpeluh²... nasib baiklah aku ni bukannnya "kaki make-up" kalo x, cair tu.... mulalah masing² sibuk meminta tisu.. dari pagi, aktivi hanya ambek gambar jer... hehhehe... snap sana.. snap sini..  ntah berapa keping gambo aku kena snap pun x tahu... then ntah kamera saper pun x tahu....

bila tiba graduation day ni, boleh la tengok muka anak² dara ni berubah.. aper x nyer.. memasing pakat ber make-up, kalah aku yang mak dara ni.. tapi.. suka ati dialah.. hehhehe... then, masa ni lah jugak. kami leh jumpa ramai orang.. oh ya... buat pengetahuan, fakulti aku ni, mempunyai graduan teramailah ... sebb dibuat  2 sidang... aku sidang pertama (bagi fakulti), petang kang, ader lagi yang konvo.. dirang akan campur ngan budak2 fakulti mana ntah.

course kami, ditempatkan dibelakang sekali.. terimalah... then bila masuk.. kamilah yang berada antara barisan belakang.. hehheh.. aku ni cukup senonim dengan barisan belakang ni... ingat lagi, dari 1st day masuk belajar... aku masuk duduk barisan belakang sekali... begitu juga masa sekolah2 dulu... suka sgt... hahhaha... sambil menyelam, leh la minum air.. duk belakang ni macam2 boleh buat... sms la.. conteng buku,gossip, borak, mengumpat, makan, tido ... bercinta pun boleh... hahhaha.. anda sama sekali dilarang meniru aksi-aksi tersebut tanpa pengawasan ibu bapa dan lagi satu yang paling best among the best yang pernah aku buat... siapkkan assingment... hahhaha sila tepuk dahi.

tapi, aku bukan lah kalangan orang yang naik menerima ijazah yang terakhir.. nasib baik... masa nak beratur untuk mengambik skroll tu... eh.. skroll ker???ntah apa ker nama dia punyalah berdebar, sampai sejuk tangan dan kaki... mak ai.... tulun².... 

atucara berakhir jam 11.30pagi... memula janji ada sesi fotoshoot ngan lecture.. tapi lambatlah diarang ni.. maklumlah.. jumpa family dulu... so, aku x dapat nak join, coz bawak 2 orang budak kecik yang dah kelaparan tu... oh ya... my mom ngan my dad yang masuk dalam dewan. So my pakcik kena lah jaga my lovelyainz kat luar ngan sorang lagi anak sedara ku... dah suruh dia masuk, tapi dia kesian kat MIL ngan FIL dia yang datang dari jauh sebb nak tgk daughter dia konvo...so dia volunteer nak jaga 2 org bdk kecik tu. masa kuar dari dewan jer... i found her wit a bouquet of roses... so sweet... tq my darling.... mama so touching....sob..sob...sob... padahal bapak dia yang belikan.. x perlah. Bila lovelyainz kasi bunga kat aku, dia ckp, mama, tahniah... mama dah konvo...so sweet . skali kuar ayat mama nyanyi ker kat dalam tu?naper x bawak ain skali nyanyi kat dalam. aku lak rasa pening² lalat... pas tu my pakcik explain... tengok aku konvo... masa tu diarang kat panggung seni... dia x cam aku.. tapi nampak org nyanyi semua.. dia ingat aku yang nyanyi la.... adoi la adeq.. adeh!!!mama rasa nak hantuk kepala kat dinding jer. then my pakcik cakap.. jom ikut dia... pilih sendiri nak bunga apa...mcm tupun boleh ka??? aku ckp, x yah la membazir.. cukuplah satu tu.. bukan nak buat aper pun... zaman² aku utk benda tu semua dah berlalu... it's enough if u be there when i need u... kahkahkahkah... poyo jer ayat tu. tapi betol la... bunga akan layu....

kiterang x tunggu lama bila my lovelyainz dah membunyikkan siren dia... "mama, adeq lapar" so, dalam orang ramai² tengah sibuk bergambar dan berposing bersama family memasing, kami berangkat ke Cyberjaya...perut aku pun dah mula menyanyi lagu wali band  minta diisi.. tadi x rasa lapar sebab gemuruh sesangat... my mom goreng kan bihun pagi tadi x berapa menikam kalbu sangat gemuruh punya pasal.....destinasi kami SABA...

kat sana, aku ngan my mom order Chiken Kabsah, kononya aku share ngan lovelyainz dan my mom share ngan adam... skali adam x mo.. order lah chiken chop lak utk dia.. my pakcik ngan my abah order Lamb Kabsah. Bila makan, tengah kelaparan tu, banyak la jugak makan.. tapi .. aku macam biasa.. makan suku jer... kekkeke... 1/2  kasi kat my abah dan 1/4 lagi kasi kat my pakcik..sorry lah... nasi arab ni bukan taste aku... x kena ngan tekak... lepas makan, balik rumah masing² diulik mimpi... kekkeke.. aku jer duduk tengok tv.. aku ni jenis yang memang susah nak tido petang... kecuali penat yang amat,,, 

dalam kol 5.00 petang, My MIL, FIL ngan adik apar aku datang satu family..  iyalahkan... menantu dia konvo... nak pegi UKM pagi tadi sebab takut x leh tengok. aku tinggalkan 4 orang tu berborak² sedangkan kami orang² muda ni duk melayan segerombulan budak² kecik bermain kat play ground. then, 6.30 petang diarang balik.... kami siap².. Kol 8.00 malam lak bertolak gi Seksyen 15 Bangi, sesi fotohoot wit family kat studio...ambek gambar buat kenangan... lepas ambek gambar, pegi makan kat Restoren Murtabak Singapura. kedai tu selang satu kedai jer ngan kedai gambar tadi... memula niat di hati nak order murtabak tiga lapis 2 bijik... tapi lepas di suggest oleh org kat situ, dia kata, kalo ambek yang 3 layer, boleh makan semua orang... mcm besar jer... then bila murtabak yang dipesan sampai... memang besar.. sampai x habis... kena tapau bawak balik... hehhehe... 

sekian.. itu lah sahaja cerita yang panjang sepanjang hari ini....

No comments:

Post a Comment