29 August 2013

13 Jam A380 - Evelyn Rose


 



Rentetan Preview terdahulu.. dan... ini...oh my ...



SINOPSIS

13 jam di dalam penerbangan ke London menaiki MAS A380, takdir menemukan HANA SOFEA dan Syed HAYDAR, jejaka idamannya. Mencipta kenangan terindah di langit biru.

Mereka bergelar kekasih kayangan untuk empat jam, menari tango bersama, menjelajah seluruh pesawat bersama, merasai enaknya Caramel Latte bersama... Tap i tatkala MAS A380 mencecah lantai bumi,, segalanya pergi bagai wap di udara.

"Hana, thank you for last night... but i can't have cocaine all the time."- SYED HAYDAR

Melihatkan sendiri kemesraan SYED HAYDAR dan kekasih realitinya, si model jelita membangkitkan HANA SOFEA daripada mimpi indah.

Di kota London, A380 juga akhirnya menerbangkan HANA SOFEA kepada FAWWAZ HUSSAINI, jutawan kacukan Melayu-Inggeris-Arab. Tanpa sebarang sebab, Emmel, anak angkat Fawwaz menyangkakan Hana Sofea sebagai ibunya.

"My daughter likes you. If you're willing to let her call you mommy... i will pay you fifty buck per hour..."-FAWWAZ HUSSAINI

"Dapat hadiah tak?" -HANA SOFEA

"A pink Audi TT, is that okay?"-FAWWAZ HUSSAINI

"Saya nak Audi TT yang latest version aje. yang lain saya tak nak."-HANA SOFEA 

Hadirnya HANA SOFEA menghiasi kehidupan mereka sekeluarga bagaikan indahnya bunga popi mekar, munculnya sang jutawan bermata ambar yang kuat pegangan agamanya itu dalam hidup Hana Sofea pula bagai menyedarkan HANA SOFEA tentang kasih sayang Tuhan. Dan saat semuanya bagaikan baru bermula, SYED HAYDAR datang menuntut sebuah cinta...

“Saya rindu awak, Hana… Jangan cakap awak dah kahwin dan budak ni anak tiri awak, Hana.”SYED HAYDAR
 
Adakah  mimpi  akan  kekal  sebagai  mimpi  setelah  waktu  berlalu  dan  hari  berganti?


Hana Sofea Ibrahim...

pencinta setia. hatinya tertawan pada si teruna yang mustahil akan dia temui. hanya merisik khabar melalui twitter, dia menjadi pencinta di dalam diam

Syed Haydar Syed Nazim

pertemuan dgn Hana Sofea memberi dimensi baru dalam kehidupannya. di mana dia boleh menjadi dirinya sendiri. the true colours of Syed Haydar. the happy Haydar....dia bahagia.. dalam erti kata sebenar.. sesuatu yang tak pernah dikecapi seumur hidupnya.

Fawwaz Hussaini

perkenalan secara tak diduga dengan Hana Sofea memutik cinta di hatinya. namun, bagi lelaki yg berpegang teguh kepada agama, dia membataskan apa yang bukan hak nya...

Hana berubah menjadi seorang muslim sejati secara perlahan setelah bertemu Fawwaz


APA YANG AKU KECEWA

Sebenarnya, tak adalah yang kecewa sgt. cuba... endingnya tak seperti yang aku jangka... Memang aku peminat tegar Haydar. Aku suka dia. Aura bad boy dalam dirinya bagi aku kurang. mana mungkin dia seorang "player". Seawal detik pertama pertemuan Hana dan Haydar aku tahu, Haydar orang yang tahu mengenai agama. tidak seperti TAK. Pertemuan pertama pun Haydar menyebut Masya-Allah (page 16) See ...

Namun, bila berada dipertengahan cerita, aku mengjangkakan Hana akan memilih Fawwaz. Kenapa? Bukan aku tidak menyokong Haydar, tapi, aku rasa, Fawwaz memang ditakdirkan untuk Hana. Kemunculan Fawwaz juga lebih banyak berbanding Haydar..Memandangkan aku dah selak muka surat belakang, jadi aku memang dah sah-sah tahu Hana pilih Haydar, tapi aku kecewa dengan Fawwaz kerana satu perkara. KEPERCAYAAN.

Sorry ya penyokong Fawwaz.. Fawwaz yang digambarkan seorang yang alim, lelaki yang menjaga agamanya tetapi tewas hanya kerana salah faham dan tidak percaya kepada Hana. Kedatangannya bertujuan untuk menyuntig sang suri berubah bila dia tersalah anggap dan menuduh Hana tidur bersama Haydar. Wow... mana Fawwaz yang dibanggakan.. dan aku seperti tak percaya.. Fawwaz menuduh Hana berzina? Fitnah tu Fawwaz.. mana hilangnya Fawwaz yang cool??mana-mana...???No..no..no.. mcm tak percaya jer Fawwaz jadi mcm tu.

well.. aku tahu.. sebab jodohkan.. sebab dia bukan jodoh Hana.. tindakan dia begitu kerana sudah tersurat .. memang bukan Jodoh dia dgn Hana.. but.. i really regret itu... hukum menuduh berzina.. perlukan saksi.. dan Fawwaz??? nahhh.. mantion not.. x payah ceritalah.. aku rasa time tu juga aku nak debik-debik si Fawwaz tu.. baru fair .. Haydar dpt, Fawwaz pun dapat..

dan kejam sungguh Fawwaz, tiba-tiba ko kawen x cakap kat Hana.. dah lah pergi tanpa kata... hadoi... hancur lebur den yg dah mula sukakan Fawwaz... walaupun suka.. x mengubah suka bertingkek-tingkek kat Haydar ya...Huh.. alasan membawa diri dan kecewa itu sepatutnya tak menjadi penyebab utk dia terus kahwin ngan Almas.. poor Almas.. huhuhu...

Namun, APA YANG MEMBUATKAN AKU MAKIN JATUH CINTA dengan Haydar adalah, sifat lelaki itu sendiri. Haydar yang setia, Haydar yang pemaaf, Haydar yang protective, Haydar yang tidak pernah kisah dengan kebendaan, Haydar yang kuat berusaha dan juga Haydar yang romantic.. wiiiiiiiiiiiiiiiii....(see.. nampak sangat aku die hard fan Haydar)

Hana di sini digambarkan sebagai seorang yang pendendam.(adoi.. terkena batang hidung), sukar memaafkan.. dan cepat terasa..(patah jugak hidungku yang dah sedia kemek ni...) kerana cintanya pernah ditolak oleh Faliq ehh... silap... Haydar suatu ketika dulu, juga kekecewaannya bila melihat Haydar bersama si jelita Natasha, Eve... eh.. silap lagi.. Hana tidak dapat menerima Haydar lagi.

Memang, cara mendapatkan Haydar dapatkan Hana sedikit licik... tapi, Allah mementukan pasangan kita seorang yang bersesuaian dengan kita..

Sedikit tersentuh part Hana minta maaf dengan Haydar masa dalam flight ke India tu.. aku dapat rasa betapa Haydar sembunyikan kekecewaannya.. tapi... demi cinta.. hiiihih.. telan jerlah walaupun agak terluka. Yang part Hana kecewa dengan sifat x semengah Fawwaz tu, emosi aku.. x payah cakaplah... sebak dung dang dung dang dalam hati... memang kalo aku nampak Fawwaz depan mata.. memang siaplah.. hahhaha....

Seperti karya pertamanya, Eve masih lagi berdakwah dengan caranya.. Alhamdulillah .. moga usaha murni itu terus berkekalan dan moga Eve dapat hasilkan lebih byk lagi karya bermutu...amin...

PENGAJARAN: 

banyak... mau x banyak...satunya... apa sahaja  dlm soal jodoh dan takdir, segalanya Allah tentukan dah hanya akan berlaku dengan izinNya.. siapalah kita untuk menolak takdir. dan sebagai manusia... kita harus belajar menerima segala ketentuannya.. Redha itu ikhlas,Pasrah itu menyerah.. eh.. dah masuk mood ombak rindu lah pulak... hihihihihi...

Belajar menerima ketentuan. Yup.. u really right eve.. ramai manusia memohon petunjuk drpd Allah.. tetapi sejauh mana kita menerima petunjuk tu..

P/S: yang silap2 tu hanya sekadar suka-suka.. hihihihi... peace no war.. 
emmm... lagi satu..Faliq hanya pencetus mimpi Hana Sofea.. tidak kena mengena dengan Evelyn Rose... sila jgn buat speku pakis paku laris ya...


SEAN O'PRAY so hot ... as Haydar..  oh my.. tp sebenarnya.. dia tak mencairkan aku pun.. yg mencairkan aku adalah Haydar dalam Bab 3 (m/s 26) sila baca... mungkin kita punya persamaan...

Oh ya.. lupa..kat FB ada group TWB .. aku banyak buang masa kat situ.. apa yg aku nak share.. perghh.. there are damn sporting.. they make my day.. kalo masuk situ, sengih jer memanjang dgn lawak sengal.. sesekali wow.. this is phenomena .. ukhwah terbentuk.. and i really like this..

8 comments:

  1. i love this novel! tahun ni asik bace novel dari penulis yang same ! =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan... she's really owesome ...

      Delete
    2. she imagination so fairy tales. akk punye review pun best sgt!
      what u expect same with me. tapi pengajaran tu berkesan dlm diri sy. hehe . Alhamdulillah

      Delete
  2. I'm on team Haydar coz dia nampak lebih witty, fun & a go getter. Fawwaz tu cool but mcm boring je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fawwaz.... Harapkan muka jer... Kikikiki just kidding

      Delete
  3. Suke sgt novel nih....dok rasa terkesan smpi skrg...lagu2 pun sedap...suke lagu caro emerald...

    ReplyDelete