03 October 2014

DIAgnosis - Dr. Anwar Fazal, Dr. Aizzat, Dr. Azah

 
Kalau mahu jadi DOKTOR sebab mahu:
1) Kaya
2) Bergaya
3) 'Glamour'
4) Rasa ‘Superior'
Lupakan serta merta. Kuburkan cita-cita mahu jadi doktor segera. Masih banyak kerjaya lain yang dapat berikan kamu semua di atas, bukan kerjaya kedoktoran.
Ini kerjaya yang akan buat kamu rasa betapa dengkelnya ilmu manusia dan betapa hebatnya kuasa Dia. Ini kerjaya yang boleh buat kamu lebih hargai setiap degup jantung manusia kerana ia mampu berhenti tiba-tiba, pada bila-bila masa. Ini kerjaya yang boleh buat kamu terpaksa korbankan banyak perkara yang kamu mahu di dunia (antaranya cinta) kerana mahu menyelamatkan nyawa.
Maka kerana itu DIAgnosis tercipta untuk memberi inspirasi dan pengajaran bukan hanya pada doktor, bakal doktor atau semua yang bekerja dalam bidang perubatan tetapi juga disasarkan pada semua lapisan masyarakat.
Moga usaha kecil ini Dia terima sebagai saham Akhirat. Insha Allah.
“Setiap DIAgnosis itu hakikatnya datang dari DIA. Doktor hanya perantara.”

02 October 2014

Gantung - Nadia Khan

Q
 
 
"Musketeer Code - no all for one, just one for all."
Gibbs, Ray, KJ dan Troll – sekumpulan pelajar lelaki paling popular dan paling akrab di sebuah sekolah asrama elit. Mereka berempat mencipta Musketeer Code - peraturan yang tidak membenarkan sesiapa antara mereka mempunyai steady girlfriend, tetapi sebarang skandal amat dialu-alukan untuk dikongsi oleh semua.
Sehinggalah peraturan itu dilanggar... dan seorang awek psiko mencetuskan tragedi yang bakal menghantui hidup mereka semua. Kemudian —


Tension Betol

 
Assalamualaikum...
 
Wah.. serius tension dengan MPHONLINE ni.. dah lah buku yg di tunggu, sepatutnya sampai semalam x sampai lagi.. sekali, pagi ni bukak website... ada ni..
 
 


oh tidak... ada sale lagi..

 
dan cuba tengok harga buku-buku ni.. yang ni less 20% ok... dan bila korang sbg ahli .. kan sekarang ada program ni...
 


 
so.. harga bg novel tu..
 
 
 
 
ohmai,... giler.. serius mmg botak ML bulan ni.. tolong..tolong... ML dapat beli gantung (yg x sampai2 lagi ni) dgn harga RM15.92... huhuhuuh.. rugi..rugi...

30 September 2014

Tiada Sepertimu - Anita Aruszi

 
 
 
Keifli: "Biar betul! Takkan Ruby ingat aku main cinta dengan anaknya? Hish! Mintak dijauhkan malapetaka ni. Siapa yang nak bertemankan perempuan seperti Zara? Sudahlah garang, keras kepala pulak tu!"
 
Zara: "Betul ke aku bencikan Keifli? Kalau aku bencikan dia, kenapa aku setuju disatukan dengan lelaki tu?"
 
Rubiah: "Benci tu satu perasaan yang amat dekat dengan cinta, Kif. I tahu you mampu buatkan Zara mencintai you. you mampu bahagiakan Zara."
 
Keifli dan Zara bersatu jua walaupun tanpa cinta di hati. Kenapa Rubiah nekad menyatukan anaknya dengan keifli? Berjayakah Keifli ' menjinakkan' Zara yang garang lagi keras kepala itu? Bolehkah Zara menerima Keifli di dalam hidupnya?

29 September 2014

Eksperimen Cinta - Anjell

 
Kali pertama mereka bertentang mata. Masing-masing dah ada pandangan sendiri. Dan tak sangka pula Tengku Aaron ini memang gila orangnya. Sangat-sangat tak terduga sikapnya. Kalau tak gila, apa perkataan paling sesuai nak digambarkan kepada orang yang tiba-tiba ajak kahwin padahal kenal tak sampai dua jam?
Demi syarikatnya, Damia buat keputusan gila juga! Tak ada jalan keluar melainkan cakap, “saya setuju!” Damia letakkan syarat dengan harapan Tengku Aaron batalkan niatnya.
 
“Awak jangan menyesal pula kahwin dengan saya. Sebab saya ni pisau cukur...”
“Oh, ya?! Kalau cap Gillete Mach3 Turbo, aku lagi suka. Kikislah banyak mana harta aku. Aku tak kisah. Harta aku bertimbun-timbun…”
 
Gagal dan gagal. Akhirnya bersatu juga! Bagi Tengku Aaron semuanya tak lebih daripada sebuah eksperimen saja. Dan bagi Damia, selagi belum lafaz talak terucap, selagi itulah maruah Tengku Aaron akan dijaga. Berjayakah Tengku Aaron Shah meneruskan eksperimen cintanya?


26 September 2014

Bukan Isteri Simpanan - Mia Kiff

 
DANIA - Gadis polos yang tak punya apa-apa. Cintanya diburu oleh pasangan adik dan abang, Khaliff dan Afiff.
 
AFIFF - Bagi Dania, Afiff adalah lelaki poyo dan kurang adab yang pernah dia jumpa. Tapi, siapa sangka, lelaki tak normal itu juga jodohnya. Apa yang tak kena pada Afiff? Luarannya nampak biasa-biasa. Dania ada jawapannya. Enam bulan bergelar isteri kepada lelaki perasan bagus itu, Dania tahu ada yang tak kena. Dia dikahwini untuk disimpan? Mampukah dia bertahan dalam syurga palsu ciptaan Afiff apabila dia terpaksa berkongsi suami dengan lelaki lain? Sampai bila Afiff mampu bersandiwara demi menyembunyikan sesi gelapnya?
 
KHALIFF - Lelaki penyayang yang menjadi sang pelindung buat Dania, saat duka mahupun gembira. Tekadnya bulat, mahu memperisterikan Dania. Namun cintanya terpaksa dikorbankan demi menebus kemaafan atas perbuatan silam arwah mamanya.
 
IRDINA - Kenapa kau hadir di saat segala kisah duka sudah hampir terlerai, saat bahagia sudah mula menjenguk jendela hati? Kau memang perosak, Irdina!
 
"Kenapa kau kahwin dengan aku? Apa niat sebenar kau?Aku pelik, sebab aku tak rasa yang aku ni macam isteri orang. Aku je yang beria-ia nak jadi isteri solehah, tapi kau? Aku rasa macam aku ni isteri simpanan kau je. Kita ni dah macam housemate!" - Dania
 
"Aku tak pernah sentuh Nia. Kami tak pernah jalani kehidupan seperti suami isteri yang lain. Dia tu aku anggap macam isteri simpanan aku je." - Afiff
 
"Baiklah, kalau itu yang ummi inginkan daripada Khaliff, kalau mengorbankan cinta Nia boleh melangsaikan dendam ummi pada arwah mama, Khaliff akan lepaskan Dania pada Abang Afiff." - Khaliff
 
"Afiff, sudahlah tu. Biarlah isteri you tahu hubungan kita. Dah tak boleh nak tutup lagi dah rahsia ni, satu Malaysia pun dah tahu. So, you sebagai bakal madu I lah ya? Hmm, I tak kisah pun bermadu dengan you. I tahu, Afiff akan berlaku adik. Kan sayang?" - Irdina
 

22 September 2014

Gadis Edisi Terhad - Rin Ahmad



 
Jasmeen, anak perempuan kepada Tan Sri Farhan. Orangnya suka berdikari dan paling penting mempunyai hobi yang unik. Dia mengumpul semua benda keluaran edisi terhad. Cinta? Dia sentiasa takut untuk meletakkan komitmen lantas, cinta Iqmal ditolak mentah-mentah.

Fareez Ilham, anak yatim piatu yang dibesarkan oleh sahabat baik arwah bapanya iaitu Datuk Ismadi dan bekas pemandu keluarga, Atuk Syed. Orangnya amat setia dalam bercinta tapi sayang, cinta Gina kepadanya beralih arah kepada Iqmal tanpa diduga. Kehadiran Jasmeen memberi sinar tapi siapakah Jasmeen sebenarnya? Penjual kain? Tukang kebun? Arkitek landskap? Pencinta sejati?

Dalam masa yang singkat, pertemuan demi pertemuan akhirnya membuahkan rasa cinta di antara Jasmeen dan Fareez.

Mereka bercinta tanpa Fareez menyedari Jasmeen ialah Fellah Delisya, bos Integrate Landscape yang selalu dikutuk dan anak kepada Tan Sri Farhan iaitu pelanggan terbesarnya.

Dugaan melanda dalam hubungan mereka apabila Fareez mengetahui identiti sebenar Jasmeen. Mampukah sebuah realiti menepis hakikat sebuah cinta sejati? Sebuah episod luka membuat Jasmeen memutuskan untuk memberi ruang kepada Fareez dan akhirnya dia terbang membawa sekeping hati lara ke New York.

“I love you Fishy.”
“I love you too Cheesy.”

21 September 2014

Pemegang Watak Cinta - Nurrul Shuada

 

 
“Hah!!! Ya Allah, aku dah langgar orang! Ibu! Tolong Wafa, bu! Wafa dah jadi pembunuh.”

Dan dari situ segalanya bermula...

WAFA AMANI. Gara-gara rasa cuaknya, dia mula mencipta pembohongan. Identiti Tengku Aakif Nawfal ditukarnya menjadi Ali, seorang lelaki biasa.

TENKU AAKIF NAWFAL. Seorang pewaris syarikat hartanah yang hilang identiti diri angkara musuh dalam selimut. Dunia barunya hanya bersama keluarga kecil Wafa Amani. Tanpa disangka, berlaku suatu peristiwa yang memaksa dia dan Wafa Amani bersatu.

Apabila seorang cikgu Matematik yang garang, kedekut dan digelar harimau jadian tapi comel persis Heliza terpaksa menjadi pemegang cinta buat Tengku Aakif Nawfal, seorang lelaki hilang ingatan, apa yang akan jadi?

“Awak, keluarlah cepat. Bilik air ni bukan untuk awak mandi seorang aje tau.” – WAFA AMANI

“Kalau bilik air kat dalam rumah ni tak boleh mandi seorang, maksudnya kena mandi berdua ke?” – TENKU AAKIF NAWFAL

“Eee, geram betul aku dengan mamat ni! Yang famili dia pun tak reti-reti nak datang kutip ahli keluarga dia yang sesat di dalam rumah ni ke?” – WAFA AMANI

19 September 2014

My Dear Mr. Dimple - Aifa Batrisya


UMAR FALIQ. Kehadirannya secara kebetulan di majlis pertunangan versi kejutan antara Zarin Sofea dan Naim menjadi titik permulaan jodoh Umar Faliq bersama Sofea. Zarin Sofea tertipu dengan tindakan Puan Zahlia a.k.a si Angry Bird yang merupakan majikannya. Naim, anak si Angry Bird ini akhirnya ditunangkan dengan Umayra dan bukannya Sofea.

“Awak sendiri pun masih lagi belum boleh terima hakikat yang lelaki di dalam tu dah bertunang. Kalau awak tak boleh terima inikan pula ahli keluarga awak kan? Jadi… Alang-alang saya dah tolong awak tadi… apa kata, awak bagi saya teruskan?” – UMAR FALIQ.

“Awak… sedar tak apa yang awak cakapkan ni, Umar? Ini bukan perkara main-main, tahu? Ini melibatkan masa depan awak dan dah tentu-tentu masa depan saya. Awak sedia nak jadi tunang saya untuk selamatkan keadaan malam ni dan lepas kita bertunang, awak nak putuskan pulak? Macam tu?” – ZARIN SOFEA.

Tidak cukup dengan majlis pertunangan, kontrak perkhidmatannya pula ditamatkan tanpa budi bicara. Sungguh, Sofea rasa lemah. Dia hilang Naim, dia hilang kerja. Dunianya dah jadi terbalik dan semua disebabkan oleh kebencian si Angry Bird kepada Sofea!

Rentetan itu, bagaikan intuisi apabila si mr. dimple yang misteri muncul dan sentiasa ada tatkala Sofea dilanda tertekan jiwa dan hati. Biarpun bicara sang jejaka tidak banyak, tapi senyuman dan lesung pipitnya bagai pelembut hati Sofea yang lara.

Apakah penamat teka-teki punca kebencian Puan Zahlia kepada Zarin Sofea? Lalu siapakah yang mampu memiliki cinta Zarin Sofea? Adakah masih punya harapan untuk Naim? Ataupun Umar Faliq yang hadir sebagai cinta hati teruna buat si dara.

16 September 2014

Mungkinkah? - Hanni Ramsul

 
Arisa mencintai Radhi sepenuh hati tetapi, cintanya hanya membawa sengsara. Menjadi isteri kepada seorang lelaki yang tidak bertanggungjawab, membuat dia serik untuk jatuh cinta lagi. Dengan payah, dia meminta meminta perpisahan.

Zariff pula seorang lelaki yang tidak pernah percaya pada cinta. Kesukaannya, berpelesiran dengan wanita-wanita cantik. Bukan cinta yang dicari tetapi keseronokan menghabiskan masa bersama si jelita yang manja.

Pertemuan secara tidak sengaja dengan Arisa, tanpa dia sedari telah mengubah keseluruhan gaya hidupnya. Beberapa pertemuan yang tidak disengajakan berakhir apabila Arisa menjadi calon yang mencuba nasib mencari rezeki di syarikatnya. Menolak semua calon yang lain, dia nekad memilih Arisa sebagai pembantu peribadinya. Rasa tertarik pada Arisa dan rasa geram sering ditolak oleh Arisa membuat Zariff tercabar. Akhirnya mereka berkahwin kerana kepentingan bersama. Perkahwinan mereka sama-sama dirahsiakan. Pada Arisa, perkahwinan itu tidak lebih untuk menghalalkan apa yang haram sebelumnya.

14 September 2014

Di Penghujung CIntaku Adelia - Wan Rohayu


 
 
Hasrat seorang ibu yang terlalu inginkan anak perempuan akhirnya telah memeterai sebuah ikatan yang tidak terduga. Kehadiran seorang wanita bergelar isteri yang tidak pernah didamba membuatkan Nik Pasha tertekan dan benci. Dia kemudian memutuskan untuk menyambung pelajaran di luar negara demi mengelak tanggungjawab terhadap perkahwinan tanpa rela ini.
Enam tahun di negara asing, Nik Pasha kembali dengan membawa tekad. Tekadnya untuk menceraikan si isteri yang tidak pernah dicintai dan dikasihi. Namun tatkala mata singgah di raut wajah itu, jiwanya mula sangsi dan berbelah bahagi. Perasaan mula tunggang-langgang tidak menentu. Oh Tuhan, apa yang perlu dia lakukan?
Putaran takdir sentiasa membawa pertemuan demi pertemuan antara mereka berdua. Nik Pasha bertugas sebagai seorang doktor, manakala Adelia pula bergelar seorang jururawat di hospital yang sama. Tidak mampu dielak, mereka sering bertembung muka dan berlaga pandang kerana tuntutan tugas. Pelbagai kejadian dan insiden muncul lalu menguji rasa di dua hati yang sering menafi.
“Aku tak suka kau keluar dengan lelaki. Naik motor pula tu. Ingat! Kau tu isteri orang.” – Nik Pasha
“Saya ni isteri orang ke, Dr Pasha? Isteri siapa, ya?” - Adelia
Jika benar rasa itu hanyalah benci, jika sungguh hati sendiri tidak pernah berisi, mengapa aneh benar lagu yang bergetar di jiwa?
Katakan selama mana diri perlu mencari, andai bibir hanya mampu menyebut dan menyeru satu nama...

06 September 2014

Sweet Sour - Nasz




AYang manis, harum lagi wangi itu Zarul
“Kira orang ni taraf cincin gula-gula ni ajelah.”
“Sepuluh ringgit tu.” Sungguh-sungguh dia cakap.
“Berkira... baru sepuluh dah kecoh... bukannya seribu pun.” Aku jeling dia.
“Banyak cakap pula... kalau tak nak bagi balik.” Dia hulur tangan kiri.

Tak tahu pula macam ni punya seronok apabila dapat cincin... walaupun hanya cincin gula-gula.
“Ni kira orang ‘cuplah’ ni.” Sambung dia lagi.
Aku simpan senyum. Tak boleh senyum depan-depan ni, nanti dia perasan!

05 September 2014

Lelaki Itu Untukku - Mazni Aznita

 
 
RM 27.90
ISBN: 978-967-0535-92-2
~720 hlm
                    Tarikh Terbit: 15 Apr 2014
Buku Prima
 
 
 
Sinopsis
ORKED Harlina, anak tunggal ayahnya, tetapi tidak pernah ada istilah ditatang bagaikan minyak yang penuh oleh si ayah yang jelas-jelas membencinya. Mungkin
kerana itu, dia menjadi gadis yang keras hati, suka melawan, sedikit ‘liar’ tetapi masih sekuntum bunga yang rapuh di pelosok hati. Apabila si ayah berkahwin
dengan seorang janda anak satu, lagilah dia panas hati.


01 September 2014

Terlerai Kasih - Rehan Makhtar



 
 
ILHAM FITRI… Sekaliku menyatakan cinta, usahlah kau meraguinya lagi. Sekaliku janji padamu, cukuplah untuk selamanya. Namun, semakin meniti masa, cintamu kian ragu di mana luhurnya. Hinggakan kudus cinta itu sirna begitu saja. Takku tahu setulus mana kasih, tidakku pasti setelus mana cinta. Sanggupku tentang satu dunia demi cintamu dan apalah kiranya andai kau sendiri yang menentang. Andai jodoh itu bukan milik kita, aku akan berlalu dari hidupmu dan biarkanlah kasih yang terlerai itu tidak bercantum lagi. Sesungguhnya, andai Dia mengizinkanku, aku ingin menyintaimu selagi ada nafas di sebalik jasadku yang sudah hampir rebah. – Nur Wafiah.

“Fiah takut ada pulak yang terjatuh cinta dekat Am. Menangis lagu dangdut la Fiah nanti,” gurauku agar dia tidak rasa bersalah.- Wafiah


29 August 2014

Bila Nak Saksi - Rehan Makhtar


YUSUFF, seorang lelaki yang tiba-tiba muncul dalam hidupnya sebaik saja abah dan mama memberikan kebebasan kepada dirinya.

Pertemuan pertama dan seterusnya itu sangat menyakitkan hati Jelita. Tanpa dia sedar, sebenarnya semua pertemuan itu sudah dirancang dengan rapi.

“Jatuh awak boleh diangkat. Jatuh hati, siapa nak bertanggungjawab?” - Usop

27 August 2014

Yang Pernah Terluka - Hana Efriena

 
Ugutan keras melumpuhkan mulut untuk berbicara. Kerana maruah dan harga diri, dia terpaksa menerima lelaki yang memang mahu menjahanamkan hidupnya. Dia rela demi menutup aib yang mungkin kunjung tiba. Inilah padahnya suka mempermainkan perasaan kaum Adam suatu ketika dulu. – Merlissa Umairah

Dendam ini tak pernah padam. Orang yang bertanggungjawab ke atas kematian Nadzril perlu mendapat pembalasan. Dia akan buat gadis itu menderita kerana mempermainkan perasaan sahabatnya itu. Dan.. jalan terbaik adalah ‘memaksa' gadis itu menerimanya sebagai suami. – Syed Adryan Firdaus

“Aku belum puas buat kau menderita. Jadi, kau jangan ingat perkahwinan ini untuk menutup aib. Kalau kau berani buka mulut, kau akan menyesal” ~ Firdaus.

“Buatlah apa awak suka. Saya redha, Fir.”~ Merlissa.

Banyaknya luka yang Firdaus guriskan di hati Merlissa sehingga parutnya memenuhi setiap ruang. Dan…bila hati tiba-tiba bertukar rasa, ruang yang diminta untuk menyemai benih kasih seakan tiada lagi.

“Lissa mohon pada Fir, lepaskan Lissa.” ~ Merlissa
“Fir tak boleh Lissa. Tolonglah… “ ~ Firdaus

Jika dendam mahu ditukar menjadi cinta, berapakah harga yang perlu Firdaus bayar untuk ‘membeli' kembali kepercayaan Merlissa


26 August 2014

Jangan Benci Cintaku - Emy Roberto

 
 
 
Perkahwinan mereka bukan atas dasar cinta tetapi cinta boleh datang bila-bila masa. Bagi Shahrizal, tiada sebab untuk dia tidak jatuh cinta pada Rafeeqa tapi bagi Rafeeqa, perkahwinan itu satu bebanan. Lantas, Sunderland dan sambung belajar menjadi alasan.

“Tak payah pergi boleh tak? Kat sini pun boleh sambung belajar.” – Shahrizal
‘A NO is always a NO Shah.’ Itu jawapan hati Rafeeqa.

Awalnya, Shahrizal masih melayannya dengan baik. Namun, segalanya berubah pada tahun terakhir dia di Sunderland. Dinginnya Shahrizal buat Rafeeqa mengesyaki sesuatu. Saat itu dia mula rasa kehilangan.

Kembali dan mahu berubah. Dia mahu menjadi isteri yang baik pada lelaki sebaik Shahrizal. Tetapi…..

24 August 2014

Yang Luar Biasa - Hani Fazura, Farah Husain, Anna Lee, Syah Shah





Yang Luar Biasa - Hani FazuhaCinta memang luar biasa kerana ia mampu merubah banyak perkara. Kerana cinta, Arissa jadi tersepit. Memilih Adam, dia harus mengenepikan rasa hati sendiri. Memilih Zhariz, dia harus membelakangkan keluarga dan memilih Haraz, dia harus bersedia melawan cemburu. Lantas, siapa yang harus dia pilih?



23 August 2014

Terlanjur Mencintaimu - Syamnuriezmil

 
Johan Iskandar mempunyai dua sebab mengapa dia terpaksa mengahwini Tengku Hanis Zulaikha. Satu, sebab wasiat Tok Din, satu lagi sebab Izhar, ayahnya. Tercetus satu perasaan di antara dia dan Tengku Hanis. Sudah terlanjur mencintai isteri paksaannya, apakah Tengku Hanis menerima Johan setelah mendapat tahu sebab utama Johan mengahwininya?

Johan Iskandar : "Tahu tak kenapa perasaan itu tidak ada? Kerana Johan Iskandar sudah jatuh cinta dengan Tengku Hanis Zulaikha, tak ada... dan tak akan ada wanita lain di hati Johan Iskandar selain Tengku Hanis Zulaikha!"

Tengku Hanis terpaksa menerima keputusan wasiat itu kerana takut keluarganya merempat. Dia mulanya tidak mencintai Johan disebabkan rasa takut yang mendalam, takut ditinggalkan. Tetapi di dalam diam, dia sudah terlanjur mencintai Johan. Adakah Tengku Hanis akan rela membuka sepenuh pintu hatinya kepada Johan Iskandar?

Tengku Hanis Zulaikha : "Bukan laut namanya jika airnya tidak berombak. Bukan cinta namanya jika perasaan tidak pernah terluka. Bukan kekasih namanya jika hatinya tidak pernah merindu dan cemburu!"

Wasiat Tok Din mempunyai 'due-date', adakah kedua-dua mereka berjaya memenuhi wasiat itu sebelum tamat tempohnya?
 

19 August 2014

Pabila Cinta Memanggil - Syamnuriezmil

 
 
Kisah cinta tiga segi antara Yang Ayesha, Adam Harith dan Amirul Irfan.

Tidak pernah terniat dalam hati Yang Ayesha untuk jatuh cinta sehinggalah dia bertemu dengan Adam Harith. Namun tanpa disedari, abang Adam, Amirul Irfan, menaruh hati pada Yang Ayesha. Amirul Irfan sanggup lakukan apa saja untuk mendapatkan cinta, terutamanya cinta Yang Ayesha walaupun cinta itu bukan miliknya.

"Kalau Adam boleh buat awak jatuh cinta, saya pun boleh juga. Kita tengok nanti..."

Di antara Adam Harith dan Amirul Irfan, siapakah yang menjadi pilihan hati Yang Ayesha?

13 August 2014

Nasi Kangkang - Azwar Kamaruzaman

 

 
Hemmmm.... Pertama kali tahu pasal NK ni ketika "bersiar-siar" dlm blog saper entah. Beria org tu promote ckp NK ni bagus n Best. ML x tahulah. Sbb ML x pernah baca novel keluaran Lejen ni. Dan kebetulan Pulak, ML nmpk chantek jer NK ni lending atas meje kawan baru ML. So, ML beranikan lah diri untuk pinjam NK.

07 August 2014

Asal Usul Nama Madam Lola

Assalamualaikum...

Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin

Okey, ni nak habaq mai pasal asal usul nama Madam Lola ni..tak ada kena mengena dengan makcik Lola ker, kak lola ker.. atau sewaktu dengannya. Asala Lola ni..dari citer ni ..

 
 
 
sebab apa? sebab dulu petang² layan citer ni.. lama pempuan tu Lola... hehhehe...

ok bye... selamat makan biskut raya

26 June 2014

Relevenkah Aku Di Hatimu a.k.a RADHA - Rnysa


Tajuk: Relevankah Aku Di Hatimu a.k.a RADHA 
Penulis: Rnysa
Terbitan :Jemari Seni
tahun: 2006 ( ML punya ke4 tahun 2013)


22 June 2014

18 June 2014

15 June 2014

12 June 2014

FB

Assalam.....
Ehem...ehem.. ML nak ckp..  ML dah fb...
Itu saja ML nak ckp... Bye..
FB

11 June 2014

M: Goodreads 2014

Assalam...

Cuba tengok target ML tahun ni. Sikit kan???Hahahah.. satu x nak tamak macam tahun lepas. 2, meamng dah tahu tahun ni byk programme dan ML akan bz sampai akhir tahun. so, ML sila sedar diri.

Wassalam....

10 June 2014

Tiba-tiba Dia Ada - Rehan Makhtar




 

Tajuk : Tiba-tiba Dia Ada
Penulis : Rehan Makhtar
ISBN: 9789670567211
Penerbit : Penulisan2u
Cetakan : Januari 2014 ( ML punyer pun)



Assalamualaikum... Buku ni dah lama ML beli. Kirim pada someone yang gi PBKL awal tahun haru tu. Bulan dua kot kalau x silap. Masa tu memang ML tak sempat nak pergi Okey, kila layan sinopsis dia dulu

21 May 2014

Cooper-K -Rodier

 



Tajuk : Cooper- K
ISBN : 9789670508580
Penerbit : Jemari Seni
Tarikh terbitan : 30-APR-2014

Kisah mereka tak sehebat kisah cinta Somebody K-Somebody Famous. Sebab Cooper K-Amilia Aisya tak pernah pun bercinta. Hubungan mereka bermula atas dasar persahabatan. Namun, apa yang jadi jika salah seorang tidak terdaya lagi menahan perasaannya sendiri? Dalam tenang yang lama dicari olehnya, Khair datang mengharu-birukan hidup Amilia. Bolehkah Amilia mengembalikan kenangan lama? Menghidupkan semula memorinya ketika bersama Cooper dulu, dengan Khair?

18 May 2014

Gurindam Jiwa - Hlovate, Imaen & Noor Suraya.


 

Judul : Gurindam Jiwa
Penulis : Hlovate, Imaen, Noor Suraya
ISBN:  9789834321758
Harga : RM 21.00
Cetakan :  2007(ML Punya Cetakan   ke-5, November 2013 )
Terbitan : Jemari Seni 


Ceritera I: Schubert's Serenade oleh Hlovate
Lagunya penuh dengan kenangan. Dan dengan kenangan itu cerita ini ditulis.
Ceritera II: Vendetta oleh Imaen
Dengan jari aku gali sedikit tanah di tepi nisannya, kukuburkan cincin itu di sisinya.
"Hari ini adalah titik tanpa pulang lagi."
Ceritera III: Hati Andriyana oleh Noor Suraya
Sebuah sisipan kisah cinta 'dia' yang menyimpan seribu rahsia, 'dia' yang menyimpan seribu cerita, 'dia' yang ingin berkongsi sebuah rasa: Aliya dan Manjalara

17 May 2014

Arluna - Rin Ahmad

 

Judul: Arluna
Penulis: Rin Ahmad
ISBN: 9789670448596
Penerbit : Kaki Novel
Harga: RM21.00
Cetakan : Februari 2014 (ML Punyer cetakan ke-2, Mac 2014  )

Permulaan perjalanan hidup Nia Arluna @ Nina sangat cliché.
1.Mula-mula terjumpa, terjatuh kat dalam kolam di puncak Sands Skypark.
Eh, kau tak tengok side mirror dulu ke sebelum brek?- NIA ARLUNA @ NINA
Emmm… errr... I'm not a car. Uh... I didn't bring side mirror while walking.- JOHAN ARIF @ JOE
2. Terjumpa lagi.
I macam kenal you. Kita pernah jumpa kat mana ya? – JOE
3. Terjatuh cinta pula.
Kalau tadi dapat colour LUNA pun dah cakap ‘thank you', dapat hadiah lagi best ni jangan lupa cakap ‘I'll marry you' ya.- JOE
4. Dah nak kahwin ni, ada pulak si penyibuk
Fazleen ‘udang galah'. Eh, dah kahwin pun muncul lagi? Berjayakah seorang Arluna merubah plot hidupnya? Atau dia tewas dengan hasutan syaitan? Atau dia tewas dengan hak seorang isteri?
“Tewas Itu Taat.”


16 May 2014

PA Untuk Dia - Syamnuriezmil

 

 Judul : PA Untuk Dia
Penulis: Syamnuriezmil
ISBN: 9789670567327
Penerbitan : Penulisan2u
Cetakan: Jun 2014 (ML punya beli kat PBPK2014 Mei 2017)


Penantian itu menyeksakan......

Untuk melupakan, itu juga menyakitkan...

Tapi, tidak pasti dalam membuat keputusan, itu lebih perit!
Ini semua tentang hati YARA AISYA YAZID. Dia seorang PA yang sangat komited dalam kerjayanya. Bagi Yara, tiada yang lebih seronok di dalam dunia selain mejadi PA kepada Tan Sri Wazir. Namun keseronokan Yara tersekat apabila Tan Sri Wazir jatuh sakit dan melantik anaknya, Hanania sebagai pemangkunya.
HANANIA WIDAD WAZIR seorang yang sangat serius sehingga Yara sering merasa tertekan. Sejak itu, hidup Yara disaster. Kerja sebagai PA tidak lagi seindah syurga. Masalahnya, semua orang tidak berpihak kepada dia, namun hanya Onn saja yang memahami situasinya.

ONN ANDRE OTHMAN, pengurus kedai kopi yang sering dikunjungi Yara. Selama setahun dia cuba mendekati Yara dan akhirnya, Yara nampak usahanya. Oleh kerana hubungan yang masih baru, dia cukup bimbang kalau hati Yara beralih arah kepada Hanania Widad Wazir.

“Saya booking diri saya untuk awak. What I need from you... is patience.” - Yara

“Saya sudah lama menunggu, kalau hanya untuk sebulan lagi, saya masih boleh menunggu. Lagipun pejam celik, pejam celik, dah sebulan. Saya harap nanti awak bawa balik jawapan untuk saya, jangan tinggalkan harapan.” - Onn

Soal hati, susah untuk dimengertikan. Yara cuba untuk tidak memilih, tetapi... kalau dia dipilih, macam mana? Sewaktu berada di Kalimantan, hatinya sudah mula berbelah bagi. Karakter Hanania Widad, mula meragut hati. Habis, macam mana dengan Onn? Susah untuk mematahkan hati orang. Baik patahkan tulang sebab tulang ada 206 batang dalam badan, tapi hati dalam badan cuma hanya satu.
“I already make my decision. I choose you.” - Hanania

Kalaulah pilihan itu hanya sesenang memilih kopi dan teh. Mana satu yang akan dipilih?


12 May 2014

Hanya Dia... Cinta - Farah Husain

Asalamualaikum......


 Judul : Hanya Dia...Cinta
Penulis : Farah Husain
Terbitan : Idea Kreatif
Tahun: Mei 2014
Harga : RM 23.00

10 May 2014

Lelaki Sedingin Dia - Syah Shah


 Judul : Lelaki Sedingin Dia
Penulis : Syah Shah
Terbitan : Idea Kreatif
ISBN:978-967-07180-2-6
Tahun: Mei 2014
Harga : RM 23.00

Novel ni novel yg memang ML tunggu-tunggu. Selalu jugak desak encik penulis keluarkan kat blog dia. Dan en penulis ni nakal sikit. Dia bg secoit jer. Geram jer....
 Sh

04 May 2014

PBKL2014


Asalamualaikum.....



Yuhuuuu.... Anyone miss me? Hahahhah... Bajet ko glamor sgt ke ML smp ade org nak rindu bagai. Alih2 bersarang jer blog ni. ML tahu... Last review hari tu 23 Januari. Giler x lama. Last post pun 25 Mac. Oh, ML masih ada di Malaysia lagi... Hahahahah... Bajet gi overseake? Gi Golok? 

25 March 2014

MH370


Al-fatihah…

Dah lama ML cuba cari kekuatan untuk menulis pasal isu ni. Tapi, ML tak berani. Ml tak ada kekuatan nak meluahkan kata-kata. Tapi... sekarang...  Hemm.. akhirnya, selepas 17 hari, PM mengumumkan MH370 berakhir perjalanannya (berkemungkinan terhempas) di perairan Lautan Hindi.

  إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ

04 March 2014

03.03.2014




03.03.2014

Dialah sahabat, dialah sang isteri
Dialah si ibunda, dia juga si anak,
Hadirnya penuh rahmat
Perginya penuh hikmat

Hati si dia yang harus redha
Hati sang ibu terpalit duka
Hati sang anak yang galau nestapa.

Pergi mu, bersama sang bidadari syurga
Pergi bersama raut ceria.
Pergi kepada Sang Pencipta

Selamat jalan duhai sahabat
Moga perjalananmu dipermudahkan
Kami iringi dengan doa
Moga bersua lagi di sana.



Al-Fatihah kepada kak Suhana Fadlisha. Moga tenang di sana dan ditempatkan di kalangan org2 yg soleh. Amin....

15 February 2014

Panas... Panas...

Assalam...

Panas kan sekarang....malam2 rasa McM nak bukak jer rumah luas2... Maklum lah, rumah ML memang x pasang aircond. Ada sebab2 kesihatan yg menyebabkan aircond diharamkan di rumah kami. Oklah... Bkn pasal panas cuacapun ML nak cerita... Tapi, pasal drama Ariana Rose yang dah melabuhkan tirai pada khamis lepas.(13.02.2014).

07 February 2014

Book fair, target 2014




Allah... Kenapa baru perasan benda alah ni... Sblm ni ML hanya alert pasal yg ni jer



Rasanya ML sekarang sedaya upaya cuba "berpuasa" utk membeli novel. Tp dlm berpuasa pun bln januari dah 5 buah buku juga dah dapat.. Ni x masuk lg bln Februari. Tp paling Best, ML dapat kumpulkan yg ini... Tarra...



Walopun masih x cukup 1, ML puas hati. Sekarang ni nak usahakan nak dptkan lg satu... Doakan ya...


05 February 2014

Cuti CNY

hari ni 1st day kerja lepas cuti panjang CNY. panjang ke??? then bila masuk, dapat satu parcel from my lovely Cik Soleh. thank you dear... yang x tahan nya, ader lak dia kata dia peminat ML... hua.. terharu dan mau pengsan lapan minit....
ML ade peminat tu. perasan tahap gaban dah ni. kikikiki...

tapi, ML stop dulu buat review. cuti hari tu, phone, tab, novel semua campak tepi. memang cuti secuti-cutinya.
Thanks again to cik soleh... Akak suker...

23 January 2014

5 Tahun 5 Bulan - Hlovate

 

Lalalalalala... Dlm duk sibuk2 berbengkel, siap habis kan bacaan sambil2 Tunggu en. Driver abis kerja... Layan sinopsisnya Dulu. 


19 January 2014

Versus - Hlovate



 

Menghabiskan buku ini dalam masa Lebih kurang.... 5 hari mungkin... Huhuhuhu.... Betul kata cik soleh, ML dalam fasa méngenal Hlovate. Mendekati Isi hati seorg bergelar Hlovate.  Kenapa ML suka Hlovate? Sesetengah org Ada mengatakan, cerita ya Lebih kurang sama je... Iya ker? Hadoi... X perasan pulak ML. X perlah.. Kita ni kan manusia. Normallah Kalo kita suka benda yg berbeza. Mo kita layan Versus Dulu. 
ini blurp dibelakang buku