12 August 2019

Dear Sam - Emy Roberto




SAM dan BELLA. Perkahwinan yang diatur keluarga membuahkan rasa cinta dan sayang diantara mereka berdua. Kehadiran Ara, anak comel yang dianugerahkan Tuhan menjadi penyeri rumah tangga.
Bagi Sam, Bella masih sama macam dulu. Bella yang bubbly. Bella yamg sentiasa minta dipuji. Bella yang menjadi cinta terakhir dan sentiasa tetap di hati.

"Siapa perempuan yang paling saya cinta?" Sam belai rambut Bella.
"Nabila Hussein." Yang ni Bella memang yakin habis. Jawapannya itu buat Sam senyum sampai telinga.
"Siapa yang masih sayangkan saya walaupun kena marah sampai nangis?"
"Nabila Hussein." Bella jawab lagi. Kali ini dia mencebik. Saja Sam nak pancing perasaaan dia yang merajuk tadi.

Gembira yang diukir bersama dan cinta yag ingin disemai sampai bila-bila teruji dek kisah silam Sam yang kembali menghantui.

"Selagi kau tak mati, aku tak tenang Nabila." -Susan

Bella jadi lemah bila nyawa menjadi taruhan Susan. Malah hatinya mula tergores bila kisah lama Sam diungkit semula dan menguji rasa cinta yang mendalam.

"Why is your past still clinging around us?" -Bella
"Saya cintakan awak sampai bila-bila, Bella." -Sam

Mampukah Bella mempertahankan mahligai cinta yang dibina bersama suami tercinta? Dan adakah cinta lama Sam bersama Susan yang dikatakan telah mati akan kembali berputik?



Kesenimbungan kisah Dear Bella. Kalau Dear Bella.. Lebih kepada firasat..  Kata2.. Mainan perasaan Bella.. Bella pujuk hati dia ..  Yang ni pun sama...pada mulanua ML ingatkan sudut penceritaan dari pandangan SAM. rupanya tidak. 

Istana bahagia mereka diuji dengan kesihatan Bella. Si Langau ada mengganggu... Cuma.. It ok.. X mengancam pun... bacaan santai bolehlah buat isi masa lapang.

Rate : ðŸŒŸ 🌟 🌟

No comments:

Post a Comment