14 December 2015

Sakitnya Tuh Di Sini - Hani Fazuha

Sakitnya Tuh Di Sini - Hani Fazuha



Tenangnya perkahwinan mereka buat Aleeya tidak percaya wujudnya orang ketiga yang memusnahkan segalanya dalam sekelip mata.



“Tolong jujur dengan Leeya, bang.” ~ Aleeya Irdina
“Kami sudah terlanjur...” ~ Zariel Ikhwan

Berpisah! Itu yang Aleeya pinta. Tapi, bila talak itu di tangan lelaki, bukan mudah untuk meminta.

Tatkala dia hampir mahu mengalah, ada tangan yang menghulur. Benar, takdir itu tidak kejam. Yang kejam adalah manusia di dalam takdir tersebut.

“Kalau I berjaya pujuk dia lepaskan you, I boleh dapat apa-apa rewards tak?”~ Hariz Ilham
“You nak apa?”~ Aleeya Irdina
“I nak you.” ~Hariz Ilham.


Persoalannya, masih adakah ruang di hati Aleeya untuk yang lain selepas Zariel?

“I pernah minta satu bilik di hati you, yang belum pernah ‘dia’ jejak. Tapi malam ni I dah tahu, semua ruang yang ada di hati you memang ada jejak ‘dia’.” ~ Hariz ilham.
“Hariz, I minta maaf...” ~ Aleeya Irdina.
“Tolong bersihkan semua jejak tu dan kosongkan dulu semua ruang di hati you, baru I akan masuk”~ Hariz Ilham.

Mampukah Aleeya lakukan seperti yang diminta Hariz? Jika tidak, adakah dia akan kembali pada Zariel yang telah insaf akan khilafnya? Atau... terima lelaki yang bernama Zafri untuk membalas rasa sakit di hatinya.



Seperti kata penulisnya, karya ini biasa-biasa jer. Yg istimewa... Mungkin beratnya....Senang dibawa ke mana2. X berat pun....

Mungkin jika ceritanya dimulakan lebih awal lg.. Lebih mengheret perasaan pembaca kot... Bagi ML... Ni pendptlah.... Sakitnya akan makin terasa jika Leeya tahu lambat sikit... Leeya mungkin lagi sakit bila proses memujuk Zarief lagi lama.... 

Tp Nama pun LE Kan... Mestilah penulis mahukan kelainan... Ya...cerita ini mmg lain... Bergerak laju....mcm tambang KTM jugak.... Laju jer naik.... Hehehheheh..

Rate : 3

No comments:

Post a Comment