03 June 2018

Panahan Cinta Mr Agoraphobia - Suri Ryana




Pertemuan pertama di antara Thalia Aysara dan CEO Al-Hayyan Group, Tuan Faleeq Al-Hayyan telah mencetuskan salah faham hingga menyebabkan Tuan Faleeq mengelar Thalia pencuri manakala Thalia pula menggelar Tuan Faleeq sebagai penculik.

Walaupun mereka saling bercakaran namun, Tuan Faleeq telah membantu membebaskan Thalia daripada cengkaman Abang Joe, lelaki hidung belang yang beristeri dua. 

Kebarakan di kilang Al-Hayyan Group telah menyebabkan Thalia secara tidak sengaja menjadi penyelamat Tuan Faleeq. Dan mereka bertemu semula ketika Thalia menjalani latihan praktikal di Al-Hayyan Group. Kala itu, Tuan Faleeq sedang menghidapi agoraphobia. 

Lelaki itu kini sering diserang panik apabila berada di luar rumah dan tidak betah berada di khalayak ramai. Tapi, apabila berada dekat dengan Thalia, dia terlupa dengan penyakitnya itu membuatkan keluarga lelaki itu nekad untuk menjodohkan mereka berdua dengan harapan Tuan Faleeq akan sembuh seperti sediakala,

Termakan budi dengan Tuan Faleeq sekeluarga menyebabkan Thalia rela disatukan dengan lelaki itu. Motif Thalia cuma satu. Mahu Tuan Faleeq sembuh dari penyakit agoraphobia yang dihidapinya. 

Bahtera rumah tangga dilayarai dengan rasa gugup dan kekok pada mulanya, tetapi bercambah menjadi hubungan cinta yang mengasyikkan. Bahagia yang terbina diuji saat rahsia silam yang melibatkan dua keluarga ini terbongkar...



Honestly, ML tak suka. Ketebalan novel ini hanya menjanjikan berat diusung ke hulu ke hilir. Awal cerita memang bagus... perkenalan dan pertemuan antara Thalia dn Faleeq berlaku dlm suasana yg normal.. marah-marah sayang gitu. 

Namun, cerita ini menjadi semakin meleret. Sampaikan ML rasa... cerita ni mesti x der konflik ni.. sikit lg dah nak habis tapi still tak ada apa-apa. 

Watak Hanee.. bagi ML perlu dikembangkan lagi.. eh.. mana janji dia nak pastikan Faleeq dan Thalia tak bahagia? Macam tak ada apa-apa jer...mungkin sebab nak bagi peluang pada Abang Joe untuk terus jahat?

Rasa nak hantuk kepala kat dinding pula .... pertengahan meleret.. konfliknyer macam senafas jer.. dan dah ending.. come on suri... what happen to you...????

Rate:3/5

No comments:

Post a Comment