29 June 2011

Habis Sekolah.....

Semalam, tanggal 28.06.2011 merupakan kali terakhir aku jejakkan kaki ke bumi UKM as a student. Lepas ni rasanya dah tidak ada urusan aku ke UKM sebagai student tapi mungkin pergi ke sana sebagai pengunjung biasa. Aku ke sana bersama putri kesayangan My Lovelyainz untuk menghantar laporan LIK ke pejabat HEJIM di FSSK. Kat sana sempatlah jumpa si Zizan, Napi, Liza dan Huda. Nampaknya Lovelyainz dah kenal dan tidak malu-malu untuk bersalam dengan diarang. Tidak seperti sebelum ini. Semasa pulang, aku memberitahu,

Me: Adeq, ni last tau kiter datang sekolah mama.
She: naper?
Me: Mama dan abes skolah. Esok mama dah kena keje. Kena masuk opis.
She: Oooo... kalo dah abes skolah dah x payah dtg skolah ke?
Me: Iya...
She: Kenapa dah abes skolah?
Me: Mama dah abes skolah. Sebab tu kena keje.
She: Ooo...dah keje nanti dapat gaji belikan mainan utk Ain
Me: Okey.. So, Ain kena gi skolah Ain yer esok...
She: Okey....
Pagi tadi, bila aku kejutkan dia untuk mandi dan ke sekolah dia menangis. Katanya, dia dah habis sekolah. Dia dah pergi kerja. Alamak..... ke situ ke pulak...Bila aku nyatakan, aku yang sudah habis sekolah kerana aku yang dah habis belajar, sedangkan dia masih kecil dan perlu bersekolah, akhirnya dia mengaku kalah. Sekian

No comments:

Post a Comment