08 May 2011

Happy Mother's Day

Rata-rata masyarakat di Malaysia menyambut hari memperingati ibu atau lebih kormersil mother's day ..em… terfikir lak aku, adakah hari biasa masing² lupa pada ibu masing²? x derlah smp mcm tu... cuma apa g berlaku pada hari ini, inilah masa anak² menunjukkan rasa kasih sayang kpd ibu mereka. nanti tidaklah dikata, kalo mak we pak we, sibuk jer duk puja²... tapi mak yang melahirkan.... x kan x ingat kot...
dalam keboringan aku duk kat opis yang sangat terhad kerja nya itu, sempatlah mama tanya pak cik google... tentang sejarah hari ibu ni....sekali terkedu lak aku bila jumpa entry² yg agak panas bontot jugak untuk dibaca... saper yang rajin leh lah singgah kat blog ni dan juga di sini tentang asal usul perayaan sambutan hari ibu... mulalh aku ni rasa semacam... yelah.. dalam x puas hati tu.. aku teruslah tanya ngan pakcik google tu.. then terjumpalah link ni... so.. mmglah lega hati aku ...
bagi aku... ingin menzahirkan rasa sayang terutama pada ibu, bukanlah hanya nak kena tunggu 8 Mei every year baru nak ucap.. tapi yerlah kan... ramai orang termasuk aku sendiri, mmg sukar untuk nyatakan perasaan sayang tu... hihihi... rasa semacam jer... rasa sayang mungkin boleh dizahirkan dengan banyak cara....antaranya call mak ari².. hati seorang ni. biasanya akan merasai anak dia sentiasa kecil dan perlu diawasi... so...kalo kiter call dia.. mesti hatinya lega... em... rindunya kat my mother... lastly, aku nak dedicate kat ma aku... walopun tahu mak aku x baca blog ni... muhahhahahhah
ma.... selamat hari ibu... adeq doakan ma bhgia dunia akhirat dan moga ma sentiasa doakan adeq jadi anak yang solehah... amin.... love u very much... 4eva & eva...mmmmuuuuaaahhhhhhhh

No comments:

Post a Comment