15 May 2011

Selamat Hari Guru

Dah lama x sambut perayaan ni... dan di Malaysia, sambutan ni diadakan pada setiap 16 Mei every year.....biorpun 3 tahun jadi student balek, tapi x dpt feel sambutan hari guru tu kat campus.. kesian kat pendidik² yg bergelar lecture sbb x der majlis khas meraikan mereka sama ada dari pihak pentadbiran universiti sendiri ataupun student.. ker aku yg x tahu x pastilah... hehhehehhe.... padahal sumbangan lecture lebih berlipat kali ganda kerana mereka jugalah yg melahirkan guru² di malaysia ni.. ishikk... aku tanya pada salah seoang lecture aku... berani tanya sbb lecture tu sebaya umurnya dengan aku.... aku tanya, x der ker hari lecture???... sengaja ditanya soalan bodoh tu sbb aku mmg tahu benda tu mmg x wujud... tapi ader lah pulak hamba Allah kurang senang dengan soalan aku tu.. then anggap aku ni x pikir dulu sblm tanya... hahaha...x derlah terasa dengan bdk tu.. sbb dia masih bdk²..hahhaha... belom paham cara org dewasa bergurau.......wakakkaka ka.... abaikanlah... smbg citer ... lecture aku lak jwb kena tanya PM... hemm.... nak kena wat dasar baru ni...ekkekekekk.... bkn aper... lecture pun mcm cikgu juga... kalo diarang dianggap pendidik, maka sambutan hari guru kena lah buat utk diarang.... alah... kalo kat sekolah rendah tu, cikgu jugak yg uruskan dgn bantuan bdk² kecik tu... kat campus kan ramai stuff ...boleh mintak tolong student... then student sendiri, boleh arrange melalui persatuan fakulti masing²... kalo nak lebih sikit... pihak kementerian leh la warta kan lagi satu hari.. hari pensyarah... hahaha.. mcm kelakar lak...tapi tulah hakikikatnya.... antara guru & pensyarah, mmg x dpt dinafikan gaji mmg lebih pensyarah... tapi cikgu pun lebih jugak.....lebih seksa ngeh..ngeh..ngeh..... tapi sumbangan tetap sama... kalo zaman skolah dulu... time ari guru, boleh dengar lah cikgu dan cikgi lagu hari guru.... dulu lagu dia mcm ni... hahhaha...
kami guru malaysia, berikrar dan berjanji, mendidik dan memimpin, putra putri harapan bangsa, pada seri paduka kami tumpahkan setia, apa yang kami janji, tunai tetap kami tunaikan....
hahahhaha... lebih kuranglah.....sbb ikut nyanyi samer dulu hehehehe... tapi skang ni lagi dah baru .....tajuk lagu dia Guru Penjana Transformasi Pendidikan Negara... sama ngan tema dia tahun... em... agaknya lagu dia mmg tukar ikut tema kot... huhuh x pastilah .... apa² pun, aku nak ucapkan Selamat Hari Guru buat semua guru di Malaysia termasuk lecture sekali (kesian kat diarang sbb x der Hari Lecture) semoga terus mendidik dan melahirkan anak bangsa yang Mantopppppppppp!!!!!!!!!!!! especially to my sis..... em... tahun ni dpt brg kemas lg ke???hehehhehe....seronok dapat anak murid kaya ni.....

No comments:

Post a Comment