30 May 2011

Salma Punyer

Salam…
1stly nak ucapkah tahniah lah kat Erra Fazira ngan Salma coz jadi juara mentor mlm tadi.. actually aku x tgk sepenunya pun rancangan ni.. yg aku tgk… masa opening… then sempat tgk balik bila dah sampai kat rumah my MIL, salma baru saja abes nyanyi lagi dia yg ke-3 tu.. then sempatlah dengar si Shiha ngan Iqa nyanyi lagu baru masing2…. Nak puji sikit tentang lagu baru Iqa yang berjudul Di Penghujungnya… my “pakcik” ckp… pandai si edry tu buat lagu… kalo menang, memang sesuai benou lah nyanyi lepas
diishtiharkan juara…. Tapi terkpikar pulok… Mentor nyanyi ker lepah menang….pas tu x sangka betol lak si edry leh buat lagu mcm tu.. iyalah kan.. kebanyakkan lagu dia rancak.. aku mati2 ingat dia buat lagu rancak utk final… heheh,, tapi x perlah.. mmg sodap pun… cayalah papa edry…
Balik pada citer si salma ni… layak ker dia menang??? Em.. bg aku..dia layak menang kalo dilihat dari prestasi dia dari awal… begitu juga kemampuan dia dlm menyampaikan lagu… mmg superb lah.. nak² lagu yg bernada tinggi…. Pernah satu ketika di awal² rancangan… salma mengeluh ckp dia x cantek.. hehehhe..come onlah my dear… kalo dah suara tu sedap.. x cantek pun x per.. lagi pun cantek tu kan subjektif.. kalo cantek suara mcm katak.. wat per.. yg penting suara tu leh hiburkan hati orang….pencapaian Salma mmg baek bila dia mengungguli carta.. every weeks dia menang.. tapi prestasi dia down sikit bila dah masuk semi finale… emmm… may be tertekan sikit kot..
Aku mula² ingat Iqa akan menang sbb tgk prestasi dia masa semi final .. hahah.. tapi .. bkn rezeki dia.. tapi rasanya aderlah rezeki dia tu.. sbb dah duk bawah payung KRU tu.. kira dah selangkah dah dia bermula tu… mcm shiha.. aku mmg dah agak dia akan menang… sbb bagi aku wajah chomel iras-iras ngan Rossa dan suara lembut dia tu x berapa memikat hati aku.. hehehhe… sbb bg aku… suara dia x lantang… time dia menyanyi lagu yang bernada tinggi, rasa mcm dia x lontarkan sehabisnya… mcm cover² gitu.. hehehhe… mcm cikgu syafi lak pulak gaya aku ni.. ingat lagi di awal² rancangan ni, di mana dia duet ngan Iqa.. x ingatlak lagu aper… patutnya part tinggi tu, dialah yg tarik..tapi si Iqa lak yg tarik.. padahal dia tuan rumah… aper² pun dial eh jadi pelapis penyanyi lagu² etnik.. sbb suara dia mcm tu… tapi tulahkan.. mcm bkn jiwa dia jer… coz tgk dia kat konsert prelude AF3 dulu… dia lebih kepada pop.. tapi tu aper yg aku tgk jerlah.. hahhaha… dun judge the books by it’s cover…. Ratnah… portage Selamba Kodok a.k.a afdlin shauki.. suara dia … tone suara dia sedap.. Cuma rasanya, dia x ready kot utk pertandingan mcm mentor ni… emm… aku memula suka gak kat dia… hahhaha… may be sbb aku suka selamba kodok kot… tapi.. tulah… aku x nak undi dia..(mcm lah org laen aku undi) aku rasa suara dia x cukup strong…. Tapi suka tgk energy dia masa dia duet ngan 1 nation emcees lagu raja gelek tu.. hahahha… may be dia sesuai bwk lagu cmm tu kot.. lagipun, masa tu, kalo x silap aku, dia mmg menang pada minggu tu… may be dia boley cuba kat pertandingan² lain… Yang lain² portage.. aku x rasa diarang ni mantop… Cuma si Aiman (Rahim Maaroff) tu suara dia ok.. Cuma ader problem kat bgh high note lah… hihihih… pepandai lak nak ngomen orang…. Diri sendiri pun nyayi x sedap… tapi ni just pendapat aku lah… jgn lak ader yg terasa hati… more news kat sini.

No comments:

Post a Comment