29 May 2011

Kongsi, Kung Fu Panda, Cun

lawak lak tajuk entry kali ni.. hahha.. mcm mane nak kongsi kunfu panda.. then cun ker si panda tu... sebenarnya tu movie2 yg aku ari ni ngan semalam... memandangkan ader sambutan Hari Belia di Putrajaya, so aku ambil pendekatan utk duduk saje kat rumah..lgpun "pakcik" oden tu ade kelas... so malas nak merewang sengsorang...sure penuh giler umat manusia kat muka bumi putrajaya ni...nak2 alamanda.. so stay jer kat rumah... so aku tgklah citer Cun ngan Kongsi.... ni aku nak kritik sikit.. tp sblm tu, aku nak nyatakan skali lg... yg blog ni merupakan blog personal aku....segala mak nenek yg aku ngomel kat sini adalah pendapat aku semata2... so... kalo ader yg terasa tu... sorry morry lah ek...

Okey.. kiter mulakan dengan filem CUN...filem ni bergenre romantik komedi... dan mmg lawak dan mmg romentik..nak2 bila tgk maya karin pakai kaen batek... hehhehe...chomel...tapi kadang2 meluat jugak tgk sesetengah lawak yang dibuat2.. kesian kat ning baizura... bg aku watak yang dibawa terlampau mengada2..
+ jahat sgt... citer dia mcm ni...Luna Latisya (Maya Karin) membawa hati yang luka ke kg PA dia iaitu Tom.(Faezah Elai). bila tiba kat kg, Luna byk belajar dan lihat erti kasih sayang di dalam keluarga Tom.. masa ni jugaklah dia jumpa Atan(Remy Ishak) .. pas tu standard lah kan..movie pun sama mcm novel2 yang ader kat Malaysia ni yg mane, ader lah yg busuk hati .. watak antogonis dalam CUN ni, Bedah Tonggek ngan Eton Gebu... hahhah mereka ni bkn sekadar bawak watak "dek non" jer .. malah siap merempit lagi... gelak jer my dotter tgk si Eton Gebu merempit sambil kaki terangkat.citer ni ending dengan si Luna tu gi masuk minang si Atan...aku leh kasi 4/5 bintang..... note:my dotter asyik suruh ulang jer tgk movie ni...sbb nak tgk kerbau yg diberi nama Kembang tu.... sibuk ajak blk kg nak naek lembu ...

ok... seterusnya aku tengok kongsi yang guna trademark lu langsi lu mati...masa tgk cite ni aku terpikir,brape le mr. DT bayor kat PDRM sbb nak rosakkan kereta peronda tu...smp hancur lah jugak kereta tu dikerjakan...tapi aku x berapa nak paham sangat jalan citer dia .. ntah lah.. rasa mcm carca merba jer... aper yg lawak nyer,Pak Pie lak jadi mafia... hahha... x perlah.. may be nak kasi satu kelainan.. pas tu diarang jugak tunjuk perbezaan antara mafia muda ngan mafia tua... byk adegan2 kelakar yg kadang2 ketara sgt dibuat2.. suker dengar Sam sebut "hok aloh" yang pasti.. dalam movie ni, sam jadi mafia yg lawak... kekek...walopun agak boring... tapi boleh lah ditonton....aku kasi 2/5 star.
then on Sunday,aku gi tgk KFP2 3D... memula aku pegi kat alamanda...masa tu baru kol 10.30pagi ... tapi sayangnyer.. tiket telah abis dijual.. yang tinggal pukul 11.00 mlm nanti...memandangkan mlm nanti kami nak kena ke rumah my MIL, so x dapatlah kami nak tonton movie kol 11 tu... then terus kami ke Jusco Cheras Selatan.. bkn aper, sbb dah seminggu janji nak bawak my dotter gi tengok Kung Fu "Padang" (my dotter said padang for panda)... masa sampai di Jusco Cheras Selatan, dah kol 12.00... ader tayangan kol 12.30 tapi 3D.. bila tgk waktu lain, semua dah penuh.. yg ada pun seat paling depan.. sama jugak yg pukul 12.30 tu.. tapi, kami ambek jerlah walopun dlm 3D..actually, aku x pernah pun tgk movie dlm bentuk 3D ni...tiketnya,bagi aku ..agak mahal lah sikit ..sbb harga tiket ditambah pulak dengan tax kot.. hahha... patut tiket RM 14 untuk dewasa dan RM9 untuk kanak-kanak, tapi setelah dicampur dengan tax,kena tambah extra RM15 hinggit pulak... hahha.. yg lawaknyer sakit leher doh duduk seat paling dopan ni.. mendongak jor kejenyer.. sib baek my dotter x buat perangai.. tapi terganggu jugak la sbb ader suara baby2 yg menangis.. biasalah.. citer budak2 ni..so sure family bawak anak2 masing2... back to KFP2, heemmm.. aper nak ckp ek??oh yer.. aku x ingat lak, yg KFP 1 tu, musuh dia mati ker idak.. tapi yg pasti, dia ader musuh baru kali ni... musuh dia ni ader kaitan dengan masa lampau dia..then dia dapat tahu dia anak angkat, dan nak tahu siapa dia sebenarnnya... bila dia dapat arahan untuk selamat kan China dari keganasan seekor burung merak yang bernama Shen... mcm biasa....ader beberapa lawak yang dilakukan oleh Po.. tapi pendapat aku,Po ni, kuat tapi sangat x boleh berdiri pada kaki sendiri... sbb mcm mane pun ader kawan2 yang akan selamatkan dia... tapi i have fun wit my family today... nak tahu macam mane kesudahan ke-3 movie ni,silalah tgk sendiri...rating for KFP2.. aku bg 3/5 star....

No comments:

Post a Comment