19 March 2013

Cerita Tudung

sekarang ni macam²fesyen tudung... kalo nak ikut trend, huh... memang tak larat nak kejar..nasib baiklah aku ni jenis yang tak terikut sgt... tapi dalam banyak² collection aku, aku ada lebih dari 30 helai Shawl... gila kentanglah... tupun separuh dah kasi kat my nice... kenapa byk sgt??? iyalah.. masa tukan, tgh study... shawllah item paling senang nak pakai.. main belit² jer... lagipun, masa aku study tu, shawl baru muncul.. memang tengah hot giler....kenapa pilih shawl???

1. senang nak jaga..

2. senang nak cuci.. main campak jer dalam mesin basuh...

3. senang nak lilit...

4. tiba² rasa muda jer bila pakai shawl... hahhaha.. x sedar dirikan... kekkekekekke

aku juga adalah dlm belas² helai tudung bawal.. dulu lagi banyak... tapi... yg dulu tu kan fesyen lama.. kekekke... lagipun... sayanglah nak buang bawal ni.. beli dulu mahal jugak.. ader jugak yang cecah RM70. ni bawal no.1lah.. aku memang x nak dan x teringin beli bawal biasa yang harga RM10 tu.. sebab kain dia keras semacam... rasa mcm robot pulak bila pakai....

dah ader jugak hampir berpuluh helai tudung berauning sama ada ala ariani mahupun ala fareeda. tudung ariani origanal aderlah... x sampai 10 helaipun.. hajra adalah x sampai 5 helai dan fareeda origanal jer x beli.. rasa x berbaloi sangat dengan harganya itu.. so belilah yang ala-ala jer.. tapi cukup berpuas hati...dah yang lain byk beli kat pasar malam jer... hahhaha.. yg rege seploh hinggit tu...just cukupkan ikut colour baju.. sampai kena perlilah... semua kaler ke ada...???dah boleh buat kedai.

Pashmina aderlah x sampai 10 helai... jarang pakai... sebab??? rasa macam bawak beban pulak.. pashmina ni tebal sikit.. so kena tgk jugak nak gi mana. kalo gi opis, tapi time lunch hour nak keluar dating, so memang x pakailah.. panas tu.... dan kalo mood rajin, akan pakai shawl.. sekarang ni, rasa susah pulak pakai shawl.. aku pakai shawl x derlah belit² dan pakai mcm² fesyen.. sebab aku ni jenis yang tak duduk diam.. kejap jer shawl aku tu dah senget... so nak mengelakkan selalu pergi toilet or asyik duk mengadap cermin jer.. so, kita lilit base concept shawl jer.. kan senang....

kalau mood terlebih rajin pulak... aku pakailah bawal... kenapa terlebih rajin, sebab bawal ni kena iron lebih sikit dari mana² tudung... tu yang kena terlebih rajin tu... kalo mood malas giler, silalah pakai tudung auning biase ... senang.. grab jeh.. dah get ready ... tpi.. walopun aku tak suker tudunng colour hitam, sbb bila pakai terasa muka ku nampak gelap and a little bit old then my age, ader jugak lak 2 helai... tu pun my belove mum kasik...

No comments:

Post a Comment