16 March 2013

Er... Excuse Me - Nass Alina Noah



Err... sebenarnya ni novel ke-2 siri koleksi Romeo dan Juliet. tapi dah aku jumpa buku ni jer.. so tibai jerlah... tapi masa aku stop baca buku ni, utk buat kerja-kerja yg lain, my pakcik ada ambil buku ni dan belek2 sikit.. then dia tanya, buku ni cerita kurun ke berapa.. sebab dia rasa pelik sikit. sebab ada nama Puan Rubah Putih, cikgu A Go Go... hahha.. sebenarnya tu adalah gelaran yg diberikan oleh budak-budak tu kepada guru mereka... tu yang rasa pelik sedikit tu.... sebab Puan Rubiah jadi Puan Rubah Putih, Encik Amirul jadi CIkgu A Go Go...


mengisahkan persahabatan antara Mimi Maisarah tetapi lebih dikenali sebagai Meow-Meow a.k.a Kucing Gatal Suka Berak merata-rata. dia ni suka buat kecoh tak mengira tempat dan masa.. tu yang dipanggil kucing berak merata-rata. persahabatannya bersama Ria Jelita a.k.a Jail , gadis tomboi berambut ketak-ketak. persahabatan mereka terganggu dengan kehadiran Tengku Romeo Iskandar Amstrong a.k.a Man Made In London. Jail yang berusaha memastikan sahabat baiknya terselamat daripada buaya tembaga seperti Romoe. Perebutan dan persengketaan antara Meow-Meow dan Emelyn a.k.a Katak Lembik dalam merebut hati jejaka bernama Romoe.

banyak kejadian terjadi dalam mereka mengharungi persahabatan... tapi aku sukalah cerita ni.... Ni antara koleksi Romeo dan Juliet. Yang pasti ada cinta di hati Jail dan Romeo... kalau tak silap aku, aku pernah baca buku bertajuk Romeo dan Juliet tu... tapi.. tulah.. macam dah lupa jer....

Rate:4/5

1 comment:

  1. Salam..awak rsa mana saya boleh dapat buku romeo vs juliet fullset yew..

    ReplyDelete