27 February 2013

Sahabat




Sekarang ni, aku tengah "hanyut" pada lagu Sahabat by Najwa Latif. Cerita pasal Sahabat ni, aku persepsi berbeza rasanya daripada orang lain. Pada aku, berkawan ni, macam bercinta juga. Perlu keep in touch each others. Dan memerlukan two way communication. Aku ni sedikit manja dengan "kawan-kawan" baik aku. Dengan mereka, aku boleh cerita tentang rahsia-rahsia aku. Dan aku akan rasa tergugat kalau "kawan baik" aku pay intention pada orang lain lebih. Hahahha.. yes, i know i'm so jealousy. Tapi, kalau dengan "kawan baik" ni, aku akan rasa apa yang diarang rasa.

Contoh:

Aku akan memangis sedih bila kawan baik aku masuk spital kerana jantung. Yer-yer aku menangis walaupun dia adalah suami orang dan aku adalah isteri orang.Aku menangis sebab aku risau kawan baik aku mati. Walaupun kitarang dah x rapat macam dulu tapi, kawan still kawan kan.

Aku tanpa segan dan malu menangis bila kawan baik aku balik ke negeri asal dia. lagi mengharukan bila aku tak dapat nak hantar dia kat airport sebab masa tu aku ader kelas. aku sedih sebab bila dah berjauhan aku dah tak ada tempat nak minta tolong dan buat any suprise for my pak cik. aku sedih sebab, dalam banyak-banyak kawan, dialah yang melayan aku macam seorang abang melayan adik. may be sebab dia tak ada adik perempuan kot.

Lagi satu, kalo dengan rakan perempuan pula, aku tak sanggup diarang menangis hingga aku pernah buat gila aku tak nak jumpa diarang masa last day pertemuan kitarang coz aku tak nak menangis depan diarang. kalo aku nangis memang buruk. kenapa ngan lelaki aku boleh menangis bagai nak rak tapi tidak ngan perempuan? sebab, ngan lelaki tu sure aku tak peluk diarang tapi ngan perempuan aku akan peluk diarang. yang jadikan sadis lagi, kalo dah peluk tu makin lebat lah air mata... tu yang tak sanggup tu.

aku jugak suka keep in touch dengan my friends. aku tak suka hanya aku sorang jer yang akan tanya khabar kawan sedangkan kawan aku tu, kalo setahun aku tak contact, setahun jugak dia tak contact aku. huh... x der rupa kawan macam tu. 


No comments:

Post a Comment